04 januari 2008

Pyromaantjes-in-spé

Ze hadden het al eens geprobeerd, hier...en ik dacht dat ze hun lesje wel geleerd zouden hebben. Maar vandaag nog maar eens de schrik van mijn leven beleefd.

Beertje en Draakje zitten boven op hun kamer te spelen. Wolf zit in zijn eigen kamer. Plots hoor ik wat beroering boven en komt Wolf de trap afgestormd. Gelijk hij de deur opendoet ruik ik een brandgeur: Beertje en Draakje hadden er niet beter op gevonden dan - bovenop hun stapelbed dat wegens werken gevaarlijk dicht bij hun lamp staat - een onderhemdje van Beertje tegen die lampen (hallogeenspotjes) te houden om te zien wat ermee gebeurde...
Gelukkig werd Wolf gealarmeerd door de brandgeur en is hij me direct komen roepen. Pffff, gelukkig is dat hemdje niet in brand gevlogen, ik mag er niet aan denken wat dan de gevolgen zouden zijn geweest (en natuurlijk doe ik niet anders dan daar aan denken nu). Gelukkig geen verdere materiële schade als het hemdje. En de enige fysieke schade is een pak billenkoek voor beide pyromanen (en met gevolg een blauwe
, dikke vinger voor mij).




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Met wat oefening lukt het je nog wel zonder blauwe, dikke vinger :-)

Tucana's Dream zei

oh brrrrrrrr, het idee alleen al.
Hopen dat ze nu wat meer nadenken voor ze zo'n dingen nog gaan proberen, maar daar zullen we waarschijnlijk maar niet te veel op hopen op die leeftijd :-\

Anoniem zei

Hier heeft grote broer een tijd geleden een (synthetisch) dekentje over een lamp gehangen. Met schroeilucht en een groot gat in het deken tot gevolg; gelukkig is hij het wel direct komen zeggen.
Jongens hé, het is toch wat!

Anoniem zei

Dit is me gelukkig nog nooit overkomen en ik hoop op mijn blote knietjes dat het ook nooit zal gebeuren...

Nachtmerrie is dat gewoon.