22 oktober 2009

Honest Scrap Award


Van hANdgemaakt kreeg mijn zeepblogje een award. Heel erg bedankt daarvoor, An! Ik ben er stiekem best wel trots op, want ze zet mij tussen een hele lijst creatieve mensen.

De regels:
1. Bedank de persoon die hem je stuurt (bij deze gebeurd)
2. Vertel 10 dingen over jezelf
3. Geef de award door aan 9 anderen

10 dingen over mezelf dus....euh....
1. Ik ben doodsbang van spinnen. Het is niet rationeel, ik wéét dat die beestjes mij niet zullen bijten/opeten/vreselijke dingen met mij doen. Maar als ik zo'n beest zie krijg ik hartkloppingen en breekt het zweet me uit...een pure paniekreactie, een 'fight or run' gevoel...mijn gevoel zegt meestal wel RUN, maar als ik geen dappere spinnendoder in de buurt heb doe ik het toch zelf!
2. Ik ben een stresskip. Ik kan soms onnozel van mezelf worden omdat ik zit te 'semmelen', zelfs al is er geen directe aanleiding tot zenuwachtigheid!
3. ik hou van koken en bakken (èn van lekker eten), knutselen, breien, zeep maken; ik hou ook erg veel van luieren. Soms word ik fysiek "gedwongen" tot nietsdoen, maar net dan zou ik natuurlijk liever breien/zepen/handwerken.
4. Ik heb geen groene vingers. De enige planten die gedijen in mijn huis zijn mijn orchideën en 3 kaapse viooltjes. Die doen het dan weer uitzonderlijk goed. Elke andere plant gaat hier dood, omdat ik nogal eens vergeet om ze water te geven.
5. Ik kan ongegeneerd onnozel doen, eens goed uit de bol gaan, kei-hard meezingen met liedjes die ik graag hoor, staan shaken op een hit uit mijn jeugdjaren. Meestal thuis, terwijl mijn jongens eens met hun ogen rollen. Zingen doe ik ook in mijn auto...onlangs betrapte ik me echter op het meezingen in de supermarkt. Dat vond ik toch iets te ver gaan.
6. Ik ben een zachtgekookt eitje, kan soms ongevoelig of hard overkomen, maar vanbinnen in mij zit een héél zacht hartje. Zeker als het op kinderen aankomt, of op onrechtvaardigheid. Of op mensen die pijn lijden, psychisch en/of lichamelijk. Ik ben een watje...
7. Ik ben ook een verschrikkelijke chaoot en sloddervos. Ik leg dingen soms zo goed weg (om ze zeker niet kwijt te doen) dat ik niet meer weet waar ik ze gelegd heb *roloog*. Dat laatste is genetisch, mijn mama heeft dat ook :p
8. Ik heb een man uit de duizend, wat zeg ik? Uit de miljoenen! Een echte man, die toch niet vies is van huishoudelijk werk. Hij brengt orde in mijn chaos en rust in mijn hoofd. Ik ben nog steeds - na 10 jaar al ondertussen - stapelverliefd op hem. Ik ben met mijn gat in de boter gevallen en besef het maar al te best.
9. Ik vind dit niet makkelijk, nog eentje te gaan...
10. Ik ben blij dat ik er vanaf ben :p

Wie krijgt van mij de award? Eventjes neuzen in mijn Google Reader lijst....

1. Mede-zeepster (en creatieve duizendpoot) Soapy Snuffie
2. Veerle, omdat ze haar Sprokkels zo mooi verwoordt
3. Kruimel, omdat ook zij de Kruimels van haar leven zo mooi weet neer te schrijven.
4,....9: wie zich geroepen voelt mag hem meekapen naar zijn blog!

1 opmerking:

veerle zei

Bedankt! Ik kom hier ook graag lezen. Je schrijfsels zijn vaak herkenbaar.