22 oktober 2009

Troost eten

Omdat ik ziek ben (al heeft dat helaas zelden invloed op mijn eetlust) en omdat het zo'n slecht weer is, en ik helemaal alleen thuis zit en me dus een beetje *bweu* en zielig voel, heb ik nood aan troost-eten. Een gewoon boterhammetje met beleg is niet goed genoeg. Ik kijk eens rond in mijn voorraadkast en mijn oog valt op een blik "Baked Beans" (witte boontjes in tomatensaus). Net wat ik nodig heb! Ik had er graag nog rookworstjes bij gedaan, maar helaas zit daar lactose in. Maar een bordje warme boontjes met een zachte bruine boterham (zonder korstjes voor de pijnlijke keel) kan toch zo'n goed doen. En ook vanavond staat er troost-eten op het menu: gebakken patatjes, roer- of spiegelei en tomaatjes erbij. En dan de patatjes "soppen" in het eigeel, zoals vroeger thuis, toen ik nog kind was. Eenvoudig, maar zo lekker!
Pudding en rijstpap zijn nog zo'n "comfort food". En als het vanillepudding is, mag hij zelfs nog lauw zijn! Nee, geen ijs voor mij, geef mij maar lauwe vanillepudding ;o) . En wat is jou favoriete troost-eten?

2 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

Tomatenroomsoep uit blik...
Ons mama maakte dat altijd als ik ziek was vroeger en die smaak associeer ik daar nog altijd mee. Dat gaat niet over lekker of niet, dat zit er gewoon ingebakken. Ziek = tomatenroomsoep uit een blik. Iets anders krijg ik op zo'n momenten niet binnen.

kim zei

Jouw kaastaart! Maar ook: een grote zak chips (Liefst Lay's sensations), alles met chocolade of koffiekoeken..., een pak friet met een curryworst special :-) Waarom moet troosteten toch altijd een kalorie-bom zijn?