02 april 2008

De Betovering


Gisteren ben ik met kroost, zus en versgepensioneerde vader naar de Betovering geweest in Neder-over-Heembeek, vlak achter het militair hospitaal. Van wat we uit de website begrijpen een familiespel. We weten niet goed wat te verwachten, maar we hebben er goesting in. We worden aan het onthaal ontvangen door een schildwacht, die ons een blauw polsbandje (type festival) aandoet. Dan krijgen we een beetje uitleg en een plattegrond. Er blijken 2 kleuren polsbandjes te zijn, rood en blauw, en er blijkt een rood en blauw parcours te zijn. Het rode parcours gaat over de Ring van de Graaf die gestolen is. Wij volgen het blauwe parcours: de dochters van de Boer van Heydeken lijden aan een vreemde ziekte en het is aan ons om hen te genezen. We krijgen in de eerste opdracht te lezen welke richting we uit moeten en moeten ons - aan de hand van de plattegrond - weten te oriënteren. Ons avontuur brengt ons langs een labyrint, een grote trap, een bos en weide naar de eerste figuur, de kruidendokter. We gaan verder langs drassige moeraspaden, dennenbossen, een hindernissenparcours; we slingeren als Tarzan en Jane aan een touw, lopen over smalle balken en boomstammen, klimmen over hindernissen. We amuseren ons allemaal te pletter en het kan ons zelfs niet schelen als het met momenten wat motregent. We leggen een bijna-foutloos parcours af en redden de dochters van de boer. En we sluiten de dag af met een verdiende pannekoek en warme chocomelk. Weet je niet wat doen de komende dagen? Of zoek je nog een idee voor de grote vakantie? Wel, dan is de Betovering een echte aanrader!

2 opmerkingen:

MorganMagic zei

lijkt me zàlig!
maar misschien nog wat vroeg voor mijn (toch wel bange) dochter...?

tof dat jullie zo'n fijne dag hadden!!!

Candy in Wonderland zei

Daar lijkt jou dochter me idd nog iets te jong voor. Onderschat het niet, er werd serieus geklauterd, ik voel het in heel mijn lijf vandaag. Ik heb met momenten ook zo'n ogen getrokken als ik mijn aapjes...euh zonen bezig zag ;o)