04 april 2008

Brand....netel

Beertje is er vandaag achter gekomen waarom brandnetels BRAND-netels heten. De jongens waren vandaag bij mijn ouders omdat ik moest werken. Nonna wou brandnetelsoep maken, in een verwilderd hoekje van de tuin groeit daar toch genoeg van. En natuurlijk wilden de jongens die plukken voor haar. Dus kregen ze van Nonna handschoenen aan en een schaar om te knippen. Omdat Nonna toch niet mocht meehelpen was zij ondertussen binnen gaan verder doen.
Opeens kwam Beertje huilend en brullend binnen, zonder handschoenen aan. Blijkbaar had hij zijn handschoenen uit gedaan en zo de brandnetels vastgenomen, met als logisch resultaat een geneteld handje. Nonna heeft heel goed gereageerd: een laag zalf tegen huidirritaties en een icepack op het pijnlijke handje en een kwartiertje later was het leed bijna geleden.
Nu weten ze ook waarom ik hen altijd zeg om op te passen als we voorbij brandnetels komen, ze zullen het deze keer niet licht vergeten!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

als de jonge dame nog leert spellen (d of t)
is alles OK

Candy in Wonderland zei

Ja schat, ik zal het direct verbeteren sè :p

Anoniem zei

Het heeft nog lang geduurd, vind ik, eer je kinderen kennis maakten met de tintelingen. Die van mij hebben het zo lang niet uitgezongen... Misschien ben ik niet zo'n zorgzame moeder ;-)

Candy in Wonderland zei

In onze tuin zijn er geen, dat zal ook al veel doen ;o)
We komen die wel tegen onderweg naar school, maar dan ben ik er bij om hen weg te trekken :D

One Life Live It zei

Kajiet... da's pijnlijk