20 december 2007

Klein Beertje, grote jongen

De grootste belediging die Beertje kan krijgen van zijn broers is ukkie. Reactie gegarandeerd voor de broers: "Ik ben GEEN ukkie! Ik ben een grote jongen! Mamaaaaaaa, broer noemt mij ukkie", het woord uitspuwend als was het het allervieste vieze groentje.
Ook papa mag het ontgelden als hij hem "kleine man" noemt. "Ik ben NIET klein, ik ben al een grote jongen, ik ben groot, ik ben grooooooooot!"

Eigenlijk best een opluchting, want tot een paar maanden geleden wou hij helemaal niet groot zijn. Toen hoopte hij nog voor eeuwig en altijd klein te blijven. En zijn broeken geven onze kleine man ook gelijk: vanochtend zag ik dat hij weer "water in de kelder" heeft, nochtans had hij een broek aan die Draakje vorige winter nog heeft gedragen. Pffff, ik wenste dat broeken konden meegroeien in de lengte ;o)

Geen opmerkingen: