19 december 2007

Een doorsnee woensdag

Voor alle mensen die me soms zeggen: "Oh, gij gelukzak, halftijds werken! Lekker uitslapen, een hele dag je goesting doen,..." volgt even de beschrijving van deze woensdag ten huize Lunatic (en andere woensdagen zijn redelijk gelijklopend).

6u: Liefste geeft mij een kus en vertrekt dan naar zijn werk
7u: wakker worden met het nieuws, na het weerbericht opstaan en jongens wakker maken
7u15: allemaal samen aan het ontbijt...allemaal? Nee dus: roepen op Taz
7u30: Draak, Beer en ikzelf hebben gedaan met ontbijten, ik begin de tafel af te ruimen terwijl Taz zich voorziet van zijn ontbijt
7u35: Draak kleedt zich aan, Beertje die liever lui dan moe is laat zich door mama helpen
7u45: ik wip onder de douche, Taz begint zich aan te kleden
8u10: we vertrekken naar school, te voet
8u30: terug thuis van school en ik vertrek dadelijk naar de supermarkt voor boodschappen (gewoonlijk ga ik met Nonna zwemmen, maar de boodschappen zijn dringender vandaag)
11u10: terug thuis met boodschappen, alles snel in de kasten laden
11u20: vertrek terug naar school
11u30: ik ben leesmama, dus half uurtje lezen met de 2de klassertjes
12u: met de jongens terug naar huis
12u15: snel boterhammekes eten? Oeps, brood vergeten te kopen!!! Snel zwemtas klaarmaken, boeken van de bib in een zak, tasje vullen met tekenboeken en potloden en wegwezen
12u35: in de cafetaria van het zwembad 1 omelet met spek, 1 croque monsieur en 2 croque hawaii besteld
13u00: nog steeds geen eten te bespeuren: snel aan de kassa van het zwembad de zwemles van Beertje betalen
13u05: eten eindelijk gebracht: snel snel eten
13u25: Taz vertrekt richting sporthal (naast het zwembad) waar hij met zijn klas een netbaltoernooi zal spelen; Beertje en ik vertrekken naar de kleedkamer van het zwembad, Draak blijft in de cafetaria met zijn tekenboek
13u35: Beertje zit in het zwembad, ik zit met Draak in de cafetaria. Ik zet steken op voor mijn allereerste zelfgebreide sok (voor Taz, foto volgt nog).
14u10: Draak en ik gaan naar de kleedkamers: Draakje gaat naar zijn zwemles, ik droog Beertje af en kleed hem aan
14u20: Beertje en ik zitten in de cafetaria. Beertje "werkt" in zijn oefenboek, terwijl ik verder brei aan de sok
15u00: ik reken af en ga met Beertje naar de kleedkamers. Alex wordt afgespoeld, afgedroogd en aangekleed.
15u15: we wandelen naar de sporthal
15u30: Taz heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld (hun klas is 4de) en mag mee
15u40: we vertrekken richting bibliotheek
15u45: boeken zoeken in de bib
16u30: boeken uitchecken in de bib
16u40: brood kopen bij de bakker (wegens te moe om nog zelf te staan bakken)
16u55: eindelijk thuis!!! Maar dan is het nog niet gedaan, want dan moet er nog eten op tafel komen. Gelukkig is Liefste vroeg thuis en kookt hij vanavond.

Ik ben doodop en blij dat ik morgen weer een dag rustig aan mijn buro mag zitten werken ;o)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is het fijn om full-time werknemer te zijn *g*

Maar geen zorgen in maken, mijn tijd van hyperhectisch komt nog en dan kan jij hopelijk achterover leunen in de zetel en rustig toekijken en genieten dat het bij u allemaal nog zo erg nie was ;)

Anoniem zei

Idd, met kids geen tijd voor verveling. Je hebt nog geluk dat wederhelft je helpt bij het koken, wat ik persoonlijk veel enger vind dan de hele dag op schok met kroost.

Anoniem zei

LOL, halftimers als wij gaan idd 'rusten' op het werk. 't is toch fijn een evenwichtig leven te hebben ;-)

Anoniem zei

Oh ja, herkenbaar!
Woensdag is ook altijd mijn zwaarste dag.