26 september 2007

Bib Bib Hoera!

Vandaag zijn we weer naar de bib geweest. De kinderen hebben ieder een strip en een paar leesboeken mee. Taz gaat zich aan Harry Potter wagen zelfs! En ik heb buiten een paar boeken (Boek 1 en 2 van Duin) ook 2 CD's meegebracht: El Tattoo del Tigre (waarschijnlijk een gat in mijn cultuur, dat ik dus nu zal dichten ;o) ) en eentje met "Wereldmuziek voor kleine oortjes". Die staat nu op, zalige rustige muziek. En de kinderen zijn alledrie verdiept in een boek. Het is hier zooooooo zalig rustig!
Nee, nog geen seconde hebben we spijt gehad dat we ons kabelabonnement hebben opgezegd, ik zie alleen maar voordelen. De kinderen zijn niet "rustiger" (het zijn nu eenmaal drukke jongens), maar wèl minder opgefokt. Voordien zeurden ze regelmatig "ik verveeeeheeeeel mij", maar ik heb hen dat de laatste weken niet meer horen zeggen! Ze spelen weer meer en zelfs als ze bij mijn moeder zijn vergeten ze dat daar wèl TV is. Waar ze vroeger al vroegen "mama mag de TV aan" als ze hun schoenen nog moesten uit doen, gaan ze nu recht aan het spelen, knutselen, tekenen en lezen. En in't weekend kijken we samen naar een film (of mama en papa lezen terwijl de jongens film kijken). Ik kan het iedereen aanraden.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik zou het niet kunnen, zonder tv. Maar ik bewonder wel die keuze. En inderdaad met muziek en boeken kan je geweldige tijden beleven.