16 mei 2007

Vermoeiende woensdag

Vandaag begon voor onze jongens het lange weekend al, want ze hadden pedagogische studiedag. Dus mochten ze vanochtend mee gaan "zwemmen" met mijn moeder en mij. Voor Taz is dat ook echt zwemmen, voor Draakje is dat rondplensen in water dat niet hoger dan zijn middel komt en een paar keer de schuifaf door. Voor Beertje is dat rondspetteren in het plonsbad (waar het water niet hoger dan zijn knieën komt). En neeeeeee, hij wil niet van de schuifaf (want die is hoog en gesloten en donker en lang), ook niet als hij samen met mama mag. En neeeeeeeeee, Draakje en Beertje willen niet mee in het andere zwembad op mama's en nonna's arm, want ze zijn bang. Hoe kom ik toch aan zo'n twee bange kinderen? Ik ben altijd een waterrat geweest (en Taz is wat dat betreft helemaal mijn zoon), maar Draak en Beertje zijn bang. Draakje gaat nochtans elke 2 weken zwemmen met school, dus ik had verwacht dat hij zich toch al iets beter zou voelen in het water.
Bon, ik heb dus niet veel gezwommen. Dan maar naar de kapper. Voor Beertje de puntjes van zijn lange sluike haartjes eraf, voor Draak flink kort, zodat hij weer piekjes omhoog kan zetten. En Taz gaat voor een volledige metamorfose. Zijn dikke donkerbruine haren zijn, nu ze lang zijn, niet in toom te houden. Dus hebben we besloten om er een flink stuk af te laten knippen. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind hem er fris en "rijper" uitzien met zijn nieuwe kapsel, maar Taz is zo teleurgesteld. Hij wil terug lang haar. Ach, dat groeit wel weer, jongen (en ik vind je er toch lekker "cool" uitzien nu ).
Daarna volgen nog: lunch bij MacDo, omdat ze zo flink zijn geweest bij de kapper; een trip langs Auto5 om een verfstift (omdat ik weer zo stom ben geweest en weer tegen een paaltje ben aangereden ); een halte bij het gemeentehuis voor papieren, boodschappen (zodat we ook vanavond en morgen weer iets lekkers op ons bord krijgen) en brood voor morgen bij de bakker. Oef, eindelijk kunnen we naar huis.
Ik ben doodop, zo'n dag rondrijden met 3 jongens, 't is geen plezieruitstapje. En morgen blijven we gezellig thuis. 't Is er weer voor .

Geen opmerkingen: