14 mei 2007

Kronkeldiedoe

Vandaag ben ik met het eerste leerjaar van Draakje mee geweest naar Kronkeldiedoe. Dit is project speciaal ontwikkeld voor de leerlingen van het eerste en tweede leerjaar van het basisonderwijs door SVS. Normaal gezien moest ik alleen chauffeur spelen om enkele kinderen ter plaatse te krijgen, maar omdat Draakje's klas nogal groot is, werd die in 2 groepen gesplitst en mocht ik mee één groep begeleiden. De activiteiten begonnen met een opwarming onder het zingen van het Kronkeldiedoe-lied. Daarna kwamen verschillende activiteiten aan bod, door middel van een doorschuifsysteem. Steppen, op een luchtkasteel klimmen, hoepelen, over banken en balken stappen, door een 'kronkeldier" kruipen en nog veel meer, de kinderen waren na een halve dag pompaf. Gelukkig staan er vannamiddag geen moeilijke lessen op het programma, maar nog meer sport en het laatste uurtje knutselen, zodat de kinderen terug een beetje op hun plooi kunnen komen.
Ik vond het leuk om zo eens een groep kinderen mee te begeleiden. En het respect dat ik al voor juffen had is nog maar eens gestegen. Zo'n bende 7-jarigen in toom houden vergt serieus wat energie en enthousiasme.

Geen opmerkingen: