07 oktober 2009

Stop to run

Deze ochtend had ik mijn wekelijkse kine-beurt. Ik vermelde eens terloops dat mijn schenen toch wel pijn doen als ik loop. De kinesiste wou dadelijk naar mijn benen kijken, want blijkbaar is dat toch niet normaal. En dus is er vandaag aan mijn benen gewerkt i.p.v. mijn rug/schouders/nek. Ik kreeg er een loopverbod bij, gratis en voor niets. Blijkbaar is het beenvlies van beide benen ontstoken: door de schokken van het lopen komen er kleine scheurtjes en bloeduitstortinkjes in dat beenvlies (daarom voelt het aan als een ferme blauwe plek), die dan gaan ontsteken. Ik moet absoluut schokken vermijden en mag ook geen teensletsen, "slippers" of te losse schoenen dragen. Thuis moet ik zelfs zoveel mogelijk blootvoets lopen.
Maar dit wil nog niet zeggen dat ik zomaar het bewegen moet opgeven. Flink doorstappen mag wel, nordic walking was ook een optie. Dus laat ik vanaf nu Liefste rondjes rond mij lopen, terwijl ik flink doorstap ;o) .

Geen opmerkingen: