07 januari 2009

...of hoe je met kinderen nooit plannen kan maken.

Zo zag mijn dagplanning voor vandaag eruit:
* opstaan, kinderen klaarmaken en naar school brengen
* naar het zwembad rijden, met Draak mee schoolzwemmen
* nadien nog wat zwemmen met mijn mama en een lekker Turks stoombad om op te warmen
* boodschappen doen en spullen wegbrengen naar de kringloopwinkel
* de jongens van school gaan halen en samen eten
* naar het shoppingcenter rijden om: nieuwe schoenen voor de jongens (dringend!); en Wolf heeft een paar kado-bons van de Fnac gekregen voor Kerstmis en hij wil die natuurlijk zo snel mogelijk gaan "opdoen" ;o)
* terug naar huis rijden voor het normale avondgebeuren

Maar Beertje kreeg gisteren op school een prik. Hij is ingeënt tegen difterie-tetanus-pertussis en polio (alles in 1 prikje). En hij stond deze ochtend met traantjes in zijn ogen naast mij: "Mijn buikje doet pijn, mama, en mijn arm ook." En hij voelde wat warm aan. De thermometer gaf toch wat verhoging aan. En dus blijft Beertje vandaag thuis. En loopt mijn planning volledig de mist in.
Worden al zeker geschrapt: zwemmen en het ritje naar de kringloopwinkel. Hopelijk voelt hij zich straks beter, zodat we toch schoenen kunnen gaan kopen. En anders vraag ik wel of Nonno op Beertje wil passen. We zien wel.

Geen opmerkingen: