03 december 2008

Week van de friet

Van 1 tot 7 december is het week van de friet en ik promoot onze "nationale trots" maar al te graag ;o). Maar als ik eerlijk moet zijn vind ik de frietjes die we thuis bakken het allerlekkerst. Liefste is expert-frietenbakker, want toen hij jong was hadden zijn ouders een frituur. En er worden hier ten huize Lunatic èlke vrijdag verse, zelfgebakken frietjes gegeten. Dus nee, de lokale frituren hebben aan ons geen "vette" klant ;o)
Hoe heb ik mijn frietjes liefst? Met flink wat mayo en versbereid stoofvlees met bier. Mmmmm, daar kunnen we hier allemaal flink van smullen. Voor de jongens liefst met een flinke klodder "fritkot special" saus, liefste heeft een voorkeur voor tartaar, koude curry en samurai.

Als ik dan toch een fritkot moet kiezen, hier in de buurt heb ik er nog geen één gevonden waar de frietjes konden tippen aan die we zelf bakken. Maar in Antwerpen is er één die echt lekker frieten heeft: Number One, niet ver van de Grote Markt. En als ik er in de buurt ben rond lunchtijd dan wil ik me wel laten verleiden voor een grote friet met mayo, zonder meer.

En jullie?

1 opmerking:

Tucana's Dream zei

de zelfgebakken in de oven!!!
Jummie!!!

In wilrijk hebben we een fijne frituur sinds jaar en dag gehad! We (= mijn ouders en ik) woonden daar ooit schuin tegenover en zelfs toen we verhuisden bleven we daar gaan... die traditie heb ik samen met manlief toen verdergezet, beter dan zij er hebben, vind je niet!
Nu wonen we helaas 2 treien en een bus van dat frietkot vandaan, dus zijn we hier op zoek gegaan en eentje gevonden dat echt wel lekker is! Lieve mensen ook, vind ik zelf wel heel belangrijk ook!

Ik eet het liefst mijn frietjes met tomataise of andalouse en een bamischijf en kaaskroket mag niet ontbreken!