19 december 2008

't Is een job als een ander ;o)

Vanochtend zat ik met Wolf in de auto, radio op Radio 2. Er wordt een quizvraag gesteld: 'Wat is het beroep van Jozef, de vader van Jezus.' "Goh", zeg ik tegen Wolf, "da's echt een makkie hè!" Ik heb namelijk mijn schooljaren gesleten op de banken van een katholieke school, en Wolf heeft ook zijn hele lagere school op een katholiek wijkschooltje doorgebracht. Maar nee, Wolf weet het niet! Hij weet niet dat Jozef timmerman was!!!
Deze avond aan tafel vertel ik dit aan manlief en vraag - en passant - aan Draakje (die ook al van het eerste kleuterklasje in hetzelfde katholieke wijkschooltje zit) of hij misschien weet wat het beroep was van Jozef. Maar nee, ook hij weet het niet. Ik geef uiting aan mijn verbijstering: "Maar hoe kan dat nu dat jullie dat niet weten! Dat weet iedereen toch wat het beroep is van Jozef?"
"Ik weet het!" roept Beertje, "het werk van Jozef is kindjes maken met Maria!"
Euh.....ik stel mij vragen bij de godsdienstlessen van vandaag de dag...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Haha, ik lig hier plat...

Unknown zei

*plat*
Verheug mij hier ook al op die kinderuitspraken binnenkort