21 mei 2008

Eten in Venetië

Voor degenen die ook een tripje naar Venetië plannen, we hebben er een fantastisch adresje gevonden om te eten!
Voor een heerlijk versgeperste vruchtensap en lekkere tramezzini en andere belegde broodjes is er Dogado. Buiten broodjeszaak is dit ook een music/wine bar en restaurant, maar wij proefden er alleen de gevulde broodjes en een overheerlijke versgeperste sinaasappel/pompelmoessap.
De eerste avond (dinsdag) lieten we ons 'vangen' aan een "tourist trap" (al leek het ons de minst erge), waar we niet slecht (maar ook niet echt speciaal) aten, maar toch redelijk veel betaalden. Woensdagavond gingen we echter een modern restaurant binnen, Improntacafè. Geen toeristische menu's hier, maar (h)eerlijke locale keuken en redelijk wat 'locale bevolking' onder de gasten ook, wat altijd een goed teken is. Als voorgerecht namen we die avond 'Impronta di pesce', een schotel met verschillende vishapjes: een stukje gerookte zalm, een gegrilde gamba, een stukje inktvis, een gemarineerd ansjovisje met gedroogd tomaatje, een stukje geroosterde polenta (de witte wordt in deze streek het meest gebruikt) met een crème van baccalà (gezouten gedroogde kabeljauw). Nu had ik nog nooit baccalà gegeten op een manier dat ik ze lustte, maar deze versie was zowaar een feest voor mijn smaakpapillen. Wat zeg ik, de hele maaltijd was één langgerekt orgasme voor die papillen! Genoten heb ik, van de eerste tot de laatste hap! Van de mojito als aperitief, het gevarieerde voorgerecht, van de gegrilde octopus die zo zacht als boter was, van de gegrilde groenten die we erbij kregen, van de fles Nero d'Avola. Ze hebben me er moeten buiten rollen. Zo lekker was het er, dat we er zowel donderdag als vrijdagavond weer terug kwamen. Een echte aanrader dus!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ahaa, mijn zus gaat in de zomer. 't zou er dan wel stinken volgens mijn wederhelft.:-)