28 mei 2008

Dol-fijn!!!

Test op de zwemles vandaag. Beertje is in form en redelijk zeker van zichzelf. Ik beloof hem - als hij vandaag eindelijk over mag - een spelletje voor op de V-smile. Dat heeft hij dan toch ècht wel verdiend. En jawel hoor, na de les komt hij met een sticker op me aflopen, blinkend van trots. Ik had nog net gezien hoe de meester hem hartelijk feliciteerde met dikke duim, schouderklopje en hi-five. Ein-de-lijk. Flink Beertje! Hij mag vanaf volgende les naar de Mini-Dolfijntjes.
Een uurtje later is het aan Draakje. Die hebben vandaag ook test-moment, maar gezien het fiasco van vorige week (hij heeft toen meer aan de kant gezeten als gezwommen) denk ik dat het nog wel wat te vroeg is voor hem. Dit is pas zijn vierde les als Dapper Duikertje. Ik besluit wel beneden te blijven i.p.v. met Beertje in de cafetaria te blijven zitten, en Draakje een beetje aan te moedigen. Het is soms wel nodig, want hij is moe en toch wat onzeker zo in het diepe bad, zonder plankje of 'worst'. En dan is het testmoment daar. Draakje moet niet getest worden, maar hij dringt aan. Hij wil toch echt wel graag ook getest worden. En dus geeft de zwemjuf toe. En hij doet dat niet slecht! Dus komt ook Draakje even later glunderend (en bibberend) met een sticker op me af. Hij mag naar de Mega-Dolfijnen, maar gelukkig mag hij op hetzelfde uur blijven komen ;o)
Beertje kreeg zijn spelletje voor de V-smile, en Draakje mocht ook iets kiezen. Hij koos een....draken-ei ;o)

Flink zo, jongens! We zijn trots op jullie!