23 april 2008

Aprilse grillen

Heb ik gisteren mijn neus (en iets lagere regionen) verbrand, zonet ben ik ei-zo-na verzopen. Het mooie weer leek vandaag aan te houden en ook het weerbericht stemde ons redelijk optimistisch: in de namiddag regen vanuit het westen met af en toe een plaatselijke bui, goed genoeg om met de fiets naar het zwembad te gaan dacht ik. En waarschijnlijk was dat ook het geval, als we in het terugkomen niet bij mijn moeder gestopt waren voor een stukje versgebakken pizza in het gezelschap van mam's leerlingen van de Italiaanse conversatieles. Een stukje pizza, een glaasje wijn, wat keuvelen en plots....bbbbbrrrrrrrrrombromderomdomdom! Oei, dat klinkt als onweer. Ik sommeer de kinderen om hun fleece vestjes aan te doen en haal snel de K-way's van de kinderen uit de fietstassen (ja, ik ben dan wel optimist maar ook realist) en weg zijn we. Het regent al als we doorrijden, we zijn het hoekje nog niet om als er nog een schepje bovenop wordt gedaan en het lijkt wel een zondvloed als we nog 1 straat van huis zijn verwijderd. De laatste honder meter krijgen we er ook nog een hagelbui bovenop. Wolf en Draak zijn snel naar huis gefietst en wachten ons al onder het terras op; maar ik moet het kleutertempo van Beertje aanhouden en als we thuiskomen ben ik klaar om uitgewrongen te worden. Drijfnat tot op m'n huid, een plasje water in mijn schoenen. Ook Beertje is kletsnat, maar gelukkig niet tot op z'n huid (dankzij de K-way). In de straat staat zo'n 10 cm water, het is echt wel hard aan het regenen.
Nu zitten de jongens in pyama onder een dekentje naar een film te kijken. 't Is eens wat anders dan fietsen in de zon ;o)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"zijn verwijdert" - hiervan komen dus de taalproblemen van Wolf... - voor de rest, niet klagen hé - een gratis douche...

Candy in Wonderland zei

:p

Anoniem zei

Hihi, ik kreeg gisteren ook zo'n druipend exemplaar thuis

One Life Live It zei

LOL, vooral de foto!