18 maart 2008

Poging tot moord

We zaten zonet aan tafel te eten als ik plots Wolf zie omkijken. Hij hoort iets en dan hoor ik het ook: drup drup drup drupdrupdrupdrupdrupdrupdrup. Huh? Het regent toch niet? Wat druppelt er dan? En dan roept Wolf: 'Tatsuni!!! Tatsuni is omgevallen!' En dan vliegt Draak recht: "Oooooooh neeeeeeeeee! Tatsuuuuuniiiiiiiii! Hij knippert al oranje!' En ja, mijn kleinzoon was met testbuis omgevallen en het water was stilletjes uit zijn buis gelopen. Wat we hoorden was het water dat van het tafeltje op de stenen vloer druppelde.
Terwijl ik direct alles opzij schuif, weg van het water, eist Draak dat ik eerst Tatsuni van vers water voorzie. Maar ik wil eerst het weglopende water opkuisen. Bijna een belangenconflict, maar gelukkig wil Liefste wel even de panikerende papa troosten en ons alien-kleinkind van genoeg water te voorzien om hem terug mooi rood te laten knipperen.
En welke snoodaard had deze brute moordpoging op zijn geweten? Beertje had met stiften gespeeld en de pennenzak naast Tatsuni gelegd en die nog een beetje verder geduwd, zonder te zien dat het buisje daarbij omviel. We waren dan wel niet op tijd om deze aanslag te verijdelen, maar gelukkig zijn er toch geen gewonden gevallen ;o)

Geen opmerkingen: