15 februari 2008

Humeurige ochtend

Deze ochtend aan de ontbijttafel, 7u20:
Beertje: "Ik wil niet op mijn plaats zitten, ik wil op papa's plaats zitten"
Ik: "Maar ik zit op papa's plaats, dan kan ik naast jou zitten"
Beertje: "Dan wil ik op jou plaats zitten"
Ik: "Beertje, ik heb geen zin nu om die stoel van jou te verhuizen, blijf nu maar zitten"
Beertje: "Ik heb geen honger, ik wil niet eten, alleen drinken"
Ik: "Beertje, als je melk drinkt wil ik toch dat je iets eet, anders word je misschien weer misselijk" (hij heeft net buikgriep achter de rug)
Beertje: "Nee! Ik wil niet eten"

2 ochtendhumeuren aan één tafel, dat is me teveel (vooral omdat één van die ochtendhumeuren het mijne is). Ik heb Beertje vriendelijk verzocht eventjes van tafel te gaan en terug te keren als hij al ietske beter gezind is.
Na 2 kopjes koffie is mijn ochtendhumeur lichtjes beter en krijg ik Beertje toch zover dat hij 2 hapjes chocopops eet. En nu zijn we weer beste vriendjes ;o)

Geen opmerkingen: