08 december 2007

Lief-dadigheid

Mijn jongens hebben het hart op de juiste plaats. Dat bewees Beertje daarnet maar weer eens.
Beertje kreeg gisteren van Nonno 1 Euro. Toen ik net ging boodschappen doen ging hij mee, want dan kon hij iets kopen met zijn 'cent'. Aangekomen bij de supermarkt is hij luidop aan het zeggen wat hij allemaal misschien wel kan kopen voor zijn euro. Tot hij aan de ingang van de supermarkt een man ziet staan, die muziek maakt met een trekharmonica. Beertje staat stil, ik zie hem in zijn jaszak zoeken en er zijn euro uithalen en die deponeren in het bakje dat bij de man staat.
"Zo" zegt hij, "ik geef mijn cent aan die meneer, want die maakt mooie muziek voor ons, mama."
Hij heeft nadien met geen woord meer gerept over zijn euro, geen spijt geuit voor al het lekkers dat hij nu niet kon kopen. En toen we weer doorgingen en we weer voorbij de man kwamen, stak hij zijn hand nog eens op. Thuisgekomen kreeg hij van mij wel 3 snoepjes. Dat had hij wel verdiend, vond ik.

2 opmerkingen:

Brompot zei

Onze oudste is ook vaak gefascineerd door bedelaars en zeker de muzikanten onder hen. Goed dat hij er af en toe mee geconfronteerd wordt als we eens een (groot)stad bezoeken.

MorganMagic zei

wauw, toch wel mooi van je zoon! en knap, want makkelijk is dat niet voor een kind hè...