13 november 2007

Dikke oef

Vandaag mocht ik naar het oudercontact met Beertje's juf. Eigenlijk was het gisteren oudercontact, maar ik mocht weer eens apart komen. Ik hield me maar al schrap, want dacht dat er een klaagzang zou komen over Beertje's koppig karaktertje. Maar de juf begon al dadelijk met te zeggen dat Beertje een flinke sprong vooruit heeft gemaakt tegenover vorig jaar (hij zit bij dezelfde juf als vorig jaar) en eigenlijk was de toon voornamelijk positief: hij doet flink mee in de klas, is enthousiast en - dankzij een kordate aanpak van de juf, met duidelijke afspraken - staat hij nu ook flink in de rij. Het probleem was alleen dat Beertje soms echt wel pienter uit de hoek komt, terwijl hij op andere vlakken niet echt "haantje-de-voorste" is. En de juf weet niet altijd of dit "gemakzucht" van Beertje is, of dat hij dat niet kan. En dus volgt de vraag: mogen we bij Beertje een IQ test laten afnemen? Dit gebeurt door "de mevrouw van het CLB", die we helaas al veel te goed kennen. OK dan maar, maar ik weet al dat ik de uitslag van het CLB met een korreltje zout zal nemen. Helaas is dat ook wat ervaring me heeft geleerd.
Ach, Beertje is flink in de klas, dus dikke oef, no problem!

Geen opmerkingen: