19 oktober 2007

Groentjes

Beertje is niet bepaald gek van groentjes, en dat is een understatement van formaat. De enige groenten die ik er vlot inkrijg zijn tomaten en paprika's. Verder moet hij van andere groenten minstens 1 klein stukje proeven, wat steeds met het nodige gezeur gepaard gaat, en waarop ik hem dus de les spel dat hij groentjes moet eten om flink te groeien en gezond te blijven. Alhoewel mijn argumentatie geen steek houdt, want hij is a) bijna nooit ziek en b) zit hij kwa lengte op curve 97p van Kind en Gezin (wat inhoud dat voor zijn leeftijd 3 op 100 kinderen even groot of groter zijn dan hij). En volgens mij heeft hij dat ook door, getuige de conversatie die ik vanochtend oppikte terwijl ik in de keuken bezig was.

Beertje: "Draakje, hoe ben jij zo groot geworden?"
Draakje: "Dat komt omdat ik altijd flink groentjes eet."
Beertje: "Ik eet nooit groentjes."
Draak: "Ja, ik weet het"
Beer: "Maar da's niets, want ik ben toch al groot genoeg"

Wijsneus ;o)

Geen opmerkingen: