19 september 2007

Zoutpilaar

Draak en Beertje hadden vandaag hun eerste zwemles. Spannend vonden ze dat! Ik zet ze bij de zwemjuf af en ze vertrekken naar de andere kant van het zwembad. Ik verdwijn uit het zicht en ga vanachter glas naar hen kijken, want ik heb al gemerkt dat Beertje verandert in "zoutpilaar" als hij mij ziet staan. Vorige zaterdag was het op de karate al van dat: heel de tijd flink meegedaan, maar van de moment dat hij mij ziet staan verandert hij in een standbeeld en verzet geen teen meer. Maandag ben ik de hele training uit het zicht verdwenen en dan heeft hij flink meegedaan.
Maar als ik boven aankom zie ik Draakje in het zwembad rondhupsen met zo'n worst-achtig ding, maar waar is Beertje? Ik kijk en kijk maar zie hem niet, tot ik plots iets zie bewegen achter een dikke paal. Ja, daar staat mijn Beertje weer zoutpilaar te spelen! De "juf" (niet zwemjuf, maar een dame die alles mee in het oog houd vanop de kant) merkt het ook en stelt hem voor om naast haar te zitten. Dat doet hij dan toch, hij gaat naast haar op het muurtje zitten. Ik zie dat ze hem vraagt of hij toch niet mee in het water wil en ook Draakje zie ik gesticuleren (kijk, het is niet diep, kom er maar mee in), maar Beertje blijft liever op het muurtje zitten.
En dan komt de zwemmeester naar de kant en pakt Beertje met een zwierbeweging en zet hem in het water. Ik zie Beertje zich vastgrabbelen aan het trapje, maar dan geeft de zwemmeester hem staafjes. En daar gaat Beertje, met de staafjes: aan elk kind geeft hij een staafje. Slim gezien van de zwemmeester, hij heeft Beertje gewoon aan het werk gezet en die heeft direct zijn verzet opgegeven. En nu hupst en huppelt en spettert hij ook in het water. En met een grote zwaai gooien ze de staafjes in het water en dan moeten ze die van de bodem terug gaan halen. De hele verdere les doet Beertje flink mee. Tegen het einde van de les ga ik terug aan het zwembad staan en ik hoor Beertje zingen terwijl hij door het water loopt. Oef, het ijs is gebroken, mijn zoutpilaartje is gesmolten ;o)

Geen opmerkingen: