03 juli 2007

Voorbeeldig gedrag

Mijn jongens zijn niet van de rustigste, maar als het goed is mag het zeker ook gezegd worden. Vandaag ben ik met hen naar het Wijnegem Shoppingcenter getrokken voor de laatste aankopen voor de vakantie. Normaal probeer ik te vermijden van met de kinderen te gaan winkelen, omdat dit niet echt hun favoriete bezigheid is (understatement van formaat) en het voor mij meestal uitmondt in stress, boos zijn, nog meer stress, sakkeren en barstende hoofdpijn. Maar vandaag waren ze voorbeeldig! Niet rondgelopen, mekander niet (teveel) gepest, maar een klein beetje gezeurd (tegen het einde toen ze echt wel moe begonnen te worden, en ik ook trouwens). Op het einde van het dagje winkelen kregen ze dan ook een meer dan verdiend kadootje: ze mochten iets uitkiezen in de speelgoedwinkel. En ik ben eens zonder barstende hoofdpijn thuisgekomen. En thuisgekomen zijn ze broederlijk met elkaar (en hun gekregen speelgoed) gaan spelen. Hip hip hoera voor mijn flinke jongens. Zouden ze dat een hele vakantie kunnen volhouden?

Geen opmerkingen: