06 januari 2010

De terugkeer van "Woensdag: Kinderkookdag"

Kinderkookdag was een leuk initiatief, maar terwijl zij met haar kinderen lustig verder deed, gaven mijn kinderen het al snel op. Ik kreeg ze niet meer gemotiveerd, en uiteindelijk gaf ik het ook op. Tot ik onlangs naar Plat Préféré keek, over Roald Dahl. En toen realiseerde ik me wat er fout was gegaan: ik wou gewoon avondeten maken, maar voor kinderen is dat saai! Ik vroeg me af wat ik met kinderkookdag wou bereiken: moesten mijn jongens de volgende Sergio Herman of Heston Blumenthal worden? Nee, ik wou vooral dat ze ervaren hoe leuk koken kan zijn, opdat ze later met plezier in de keuken zullen staan. En dus heb ik het concept helemaal omgegooid: de kinderen zouden eender wat mogen kiezen: of het nu om een ontbijt, een 4-uurtje of lunchgerecht ging, het maakt niet uit. Ik zorg wel dat er een volwaardige maaltijd op tafel komt, en willen ze daar ook bij helpen dan is dat leuk meegenomen. En omdat die aflevering over Roald Dahl me op het goede spoor had gezet, offerde ik mijn kado-bon van DSBoekhandel op, om er zijn "Het Grote Griezelkookboek" mee te kopen. Buiten het feit dat het eens niet gaat om afgelijnde recepten ('tussendoortje', 'lunchgerecht',...) zijn de namen ook nog eens onbegrijpelijk. That's the way we like it :D

1 opmerking:

rozebril zei

Superleuk boek! Merci voor de tip en veel plezier nog met je jongens!