19 december 2009

Dit leer je dan zoal op de bakkerschool


Ik volg sinds september de opleiding brood- en banketbakkerij. We hebben al veel geleerd intussen. En vandaag bakte ik een taart op bestelling, voor een verjaardag. Een taart die ik al dikwijls heb gebakken, maar die er nooit echt mooi uitziet. Maar dat leer je dan op die opleiding hè, hoe je zo een taart mooi kan afwerken. En dus werk ik de lekkere maar eenvoudige nutellacake en werk ik die mooi af, zoals ik het op school heb geleerd: met een mooi blinkende chocoladecoulis, met dunne streepjes witte chocolade, en met witte chocolade 'plakjes'. En om het helemaal af te werken, een witte chocolade cirkel met in bruine chocola "Happy Birthday" erop. Zo, dat geeft voldoening! Ik hoop dat K er blij mee is!

4 opmerkingen:

Louise zei

één woord: waw!
Die zou ik eerst een tijdje op tafel laten staan om ernaar te kijken, maar niet te lang want hij ziet er vreselijk lekker uit

veerle zei

Waw! Mooi! En vast ook lekker!
Misschien 'pik' ik het recept. Alleen zal mijn resultaat meer op het jouwe van 2008 lijken, vrees ik.

bram van splunteren zei

Op welke leeftijd ga je naar de bakkerschool en wanneer ben je klaar? bram (creativefilmlab@hotmail.com)

Candy in Wonderland zei

Bram, ik doe dit in avondonderwijs bij Syntra, 1 avond/week. Duurtijd is 3 jaar. Je kan dit in andere syntravestigingen ook in dagonderwijs volgen (kortere duur), of in Antwerpen bij het PIVA. Google eens op cursus brood- en banketbakkerij en je vindt al heel wat informatie!