14 juli 2009

(Ver)domme TomTom

Een doordeweekse dag kon je vandaag nauwelijks noemen. We zouden naar Rillaar rijden, alwaar Draak en Beer op de pony van vriendin H konden rijden. Een ritje van een uur, dus vertrok ik goed voorzien: snoep, donuts, koekjes, water (bruis en plat) en zelfs 2 flesjes grenadine. Rijlaarzen in de koffer, rijkleren aan en propere kleren in een tas in de koffer. Het is nog maar de 2de keer dat ik naar daar rijd; de eerste keer reed ik niet langs de weg die TomTom (ons navigatiesysteem) eerst aangaf. Maar omdat TT aangeeft dat zijn/haar route korter is besluit ik deze toch te volgen. Alles gaat piccobello, tot de afrit. Aan de afrit naar links, dan dadelijk naar rechts. Hmm, smal baantje, volgens TT zijn we redelijk dichtbij. En dan gaat het smal baantje over in een zandweg. Maar van vorige keer weet ik dat de straat van H op een zandwegeltje uitkomt, dus denk ik dat we misschien langs de andere kant van dat baantje zitten? En dus besluit ik voort te rijden, er zijn wel wat plassen door de regen van de afgelopen dagen, maar verder ziet het er wel ok uit. Dan moet ik een hoek om naar links (en dat lijkt te kloppen met wat ik me herinner), dus draai ik de hoek om. Oei, de "groeven" in de weg liggen hier precies wel wat dieper. Ik zit tussen een bos en een maisveld. Toch maar door rijden? Volgens TT zijn we er bijna. Dus ga ik door, heel voorzichtig blijf ik op de hoge stukken. Weer een hoek om, naar rechts. De sporen worden nog dieper. Zou ik wel verder gaan? Maar omdraaien gaat hier niet en achteruit naast die diepe sporen terug rijden zie ik ook zo niet zitten. En aan het eind van dit wegeltje zie ik een huis, dus het kan niet ver meer zijn. Ik kom bij een heel diep stuk met modderige plassen en net als ik bedenk hoe ik daar door moet wijk ik iets teveel uit en.....daar hangt de auto dan! Rechtervoorwiel in het spoor, draait los (water spat op), linkerwiel beweegt niet, onderkant van de auto 'ligt' op de grond. Ik geraak noch vooruit noch achteruit, er is geen beweging in te krijgen.
Om een lang verhaal kort te maken: vriendin H opgetrommeld; die trommelde een paar mannen met traktor op die me een stuk terug achteruit trokken. Maar daardoor lag mijn auto ineens helemaal "plat", met 4 wielen in de diepe groeven. De eigenaar van de traktor wist een sleepdienst die me misschien kon helpen, en ja, die heeft mijn auto volledig losgetrokken. Maar de onderplaten van de auto hingen los en ook een brandstoftoevoer was losgetrokken. En dus staat mijn auto in een garage in Aarschot. Gelukkig mag ik niet klagen van het openbaar vervoer, want we zijn met de trein van Aarschot naar Antwerpen gereden en vandaag met de tram en de bus tot thuis. En we deden er niet eens zoveel langer over als met de auto. En Draak en Beer, die vonden het "de max!" Een traktor zien, leuk spelen met B, dochtertje van H, en dan nog een trein-tram-busrit om af te sluiten! Voor herhaling vatbaar? Nee, dank je, volgende keer weet ik welke weg ik moet rijden!

Geen opmerkingen: