01 juli 2009

Equitherapie, deel 2


Al een even groot succes als deel 1. Draakje heeft Silas (de grote hengst) stilletjes aan durven benaderen en heeft hem uiteindelijk zelfs geaaid. Maar dan wou hij liever verder werken met Laika (de kleinere merrie). Borstelen, aaien, er een rondje in de piste mee wandelen terwijl hij haar aan het touw vasthield. Om dan op Laika te zitten, ermee rond te rijden (terwijl V Laika aan het touw hield) en Laika knuffelen (al zie je dat het nog met de nodige spanning is). Een hele overwinning. 't Is dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb, of ik zou het nog niet kunnen geloven.

En wat geniet ik zelf ook héél erg van de paarden! Silas strelen, ermee rondwandelen, hem mijn handen en arm laten likken. Op Laika een rondje rijden - het lijkt makkelijker dan het is, je evenwicht bewaren zonder zadel is niet evident. Maar ik geniet, met volle teugen. Van mijn jongens, die euforisch zijn nadien, van de paarden en de kittens bij V. Wat wil ik graag leren paardrijden. Misschien...ooit...samen met mijn jongens? Wie weet.

Geen opmerkingen: