26 mei 2009

Vandalisme op school

Gisteren kwam Draak buiten met een platte achterband. Ik moest zijn fiets de hele weg naar huis dragen. En Draakje was niet de enige: zijn beste vriend S had een platte voorband, en nog verschillende kinderen van school hadden hetzelfde probleem: dit kon geen toeval meer zijn. Tijdens het naar huis stappen babbelen we met een mede-slachtoffer uit Draakje zijn klas en zijn mama. Er wordt gespeculeerd wie de schuldige zou kunnen zijn en het klasgenootje van Draak oppert al een potentiële dader. Maar zijn mama en ikzelf zeggen dat je niet zomaar iemand mag beschuldigen zonder dat je weet wie het is.
Thuis gekomen probeert Liefste de band op te pompen, tevergeefs: er zit een ferm gat in. Dat wordt een nieuwe binnenband.
Deze ochtend praat ik er nog over met de directrice, ze zei dat ze in de klassen zou rondgaan om erover te praten.

Daarnet ga ik de jongens van school halen en vraag ik of de directrice in de klas is geweest. Draakje weet van niets....maar Beertje zegt dat hij samen met 3 klasgenootjes moest meekomen....huh? Waarom? Blijkt Beertje dus één van de vandalen te zijn! Eén van zijn klasgenootjes vond een spijker op de speelplaats en met z'n vieren zijn ze daarmee in de banden gaan prikken! "Maar IK heb die van Draak niet stukgemaakt hoor, mama!" Alsof dat het minder erg maakt!
Ik ben hels, mijn zoon een vandaal! Héél erg boos ben ik. Beer moet de nieuwe band van Draak van zijn zakgeld betalen en 'mag' vanavond recht na het eten zijn bed in.
*zucht* dan klaag ik over de puberkuren van Wolf....maar ik houd mijn hart al vast voor de puberteit van Beer...want daar zijn we nog niet mee "aan de nief patatten".

Geen opmerkingen: