16 februari 2009

Supertrots en teleurgesteld

Het leven bestaat uit tegenstellingen. Zo ben ik vandaag supertrots op Beertje, die op de leestest AVI 3 behaalde (als enige van zijn klas!). Dit is voor ons niet echt een verrassing, want dat Beertje goed kan lezen dat wisten Liefste en ik al. Regelmatig komt Beertje 's avonds tussen ons op de zetel zitten, en terwijl ik een beetje brei en Liefste sudoku's oplost komt Beertje voor ons voorlezen! En van ons moeten de jongens ècht niet de beste van de klas zijn, we zijn zowiezo trots op hen als ze hun best doen.
En dan is er de teleurstelling, als ik WEER een brief van Wolf zijn school krijg: voor de 2de week op rij mag hij woensdagnamiddag naar de strafstudie komen. Niet omdat hij één of ander heeft uigespookt, onbeleefd is geweest of vandalenstreken, maar omdat hij WEER niet in orde was met zijn werk. Vorige week was het geschiedenis, deze week wiskunde. Deze keer zijn er ook thuis consequenties: zijn pc is weggehaald van zijn kamer. Als hij voor school iets op de pc moet maken, zal het naast mij zijn. En verder krijgt hij een pc-verbod voor een tijdje. Hoe maken we hem diets dat hij in orde moet zijn met zijn werk? Ik kijk regelmatig zijn agenda na, maar soms staat het er gewoon niet in....hopelijk verandert zijn mentaliteit snel en begrijpt hij snel dat hij een tandje bij zal moeten steken als hij wil slagen op school.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat vervelend. Ik hoop dat jullie er iets op vinden, zodat hij het toch uit zichzelf gaat doen.Wel jammer dat zijn werk niet altijd in zijn schoolagenda staat, zo kan jij het natuurlijk ook niet helemaal in het oog houden.

En geweldig van Beertje!