05 februari 2009

Februari dip

Het valt me op: februari is mijn 'slechtste' maand. De kortste maand in dagen, maar ze lijkt me steeds langer omdat de hunkering naar mooi en warmer weer, de lente, de fluitende vogeltjes, bloemekes-in-den-hof, groene blaadjes aan de bomen sterker wordt. Ik hou best van de winter maar voor mijn lijf is het genoeg geweest: mijn gewrichten zitten even vastgevroren als de scharnieren van onze brievenbus, mijn spieren even stram als de dikke takken van een boom, die stijfjes meebewegen in de koude winterwind.
Ik kruip - met medewerking van mijn huisarts - vandaag een hele dag diep onder mijn warme donsdeken, in gezelschap van wel 2 lekker warme kersenpitkussentjes. Eigenlijk zou ik nog liefst van al een paar weekjes winterslaap houden. Maken jullie me wakker als het zonnetje schijnt?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Februari is ook de donkerste maand van 't jaar, he. Ik heb er meestal ook last van. Maar dit jaar valt het tot nog toe mee. Misschien omdat ik bewust veel buiten probeer te komen. Kwestie van toch te genieten van het beetje licht dat er is. Veel beterschap!

Anoniem zei

Jep, ik heb het ook zitten... Ik snak naar lucht en licht en warmte...
Nog efkes volhouden!

Sabrina zei

Denk dat er velen "last" van hebben.Heb zelf ook altijd last van slecht weer,regen,........
Ik tracht ook naar de zon,warmte,... kortom dat de winter plaats mag gaan maken voor de lente en de zomer.

Unknown zei

dikke knuf xxx