14 januari 2009

Waar maak ik me soms druk om?

Gisterenochtend maakte ik me druk, om een grijze haar op mijn hoofd. Maar geen nood, een afspraak bij de kapper stond al op het programma van gisteren. En dus zijn mijn grijze haren mooi verborgen onder een dun laagje kleur-uit-een-potje (wel van het natuurlijke type, geen chemische brol meer op mijn hoofd!). En 's avonds was ik opgewonden voor het examen photoshop. Dat ging trouwens supervlot, op een goed half uur had ik mijn 4 opdrachten af. En om de rest van het anderhalf uur te doden surf ik wat rond op mijn favoriete fora en lees ik dat het met Qwinta niet zo goed gaat. Qwinta, da's die straffe madam die zoveel mensen heeft weten te overtuigen om mee te doen met de "Geef om Haar"-actie (ja, mij ook!) met haar enthousiasme. Voor haar nieuwjaar kreeg ze niet een mooi kado, maar het nieuws dat de kanker terug was. En als verjaardagskado kreeg ze een operatie, die nog meer slecht nieuws bracht. Ik ben er helemaal hotteldebottel van. Wat maak ik me toch druk om een grijze haar? Of om een pijntje hier of daar? Ik mag genieten van mijn gezin, van het leven, zonder concrete angsten. Qwinta vecht voor haar leven, samen met haar dochtertjes en haar man. Qwint, geef die strijd niet op meid! Weet dat velen aan je denken en duimen, kaarsjes branden, positieve energie doorsturen. Meer kunnen we helaas niet doen.

Geen opmerkingen: