18 november 2008

Vanaf morgen: woensdag kinderkookdag

In navolging van deze dame wordt ten huize Lunatic ook "woensdag: kinderkookdag" ingevoerd. Koken is voor mij een passie, dus eigenlijk wordt het hoog tijd dat ik die passie met mijn kinderen deel. Wolf vraagt er al langer om, die zou graag koken (en spreekt zelf over kokschool - waar ik voorlopig liefst niet op in ga). En Beertje helpt grààg in de keuken.
Ter inspiratie ging ik vandaag langs de boekhandel en bracht ik 2 boeken mee:

"1.2.3.4 Koken met plezier!"


en "ga koken!" van Sam Stern - een kookboek door een tiener!


Het is niet makkelijk om kinderkookboeken te vinden met alledaagse recepten voor het avondeten. Grote delen van de meeste boeken worden ingenomen door ontbijten, tussendoortjes, snacks en gebak. Maar het is wel degelijk de bedoeling om telkens een volwaardige avondmaaltijd te bereiden.

Beertje en Draakje zijn in ieder geval al enthousiast. Draakje koos al voor bloemkool met kaassaus voor morgen, Beertje mag het vlees erbij kiezen en samen kiezen we nog voor een dessertje ook. Morgen na school samen boodschappen doen en dan samen koken!

Wordt zeker vervolgd....op http://keukenplezier.blogspot.com/

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk! Ik hoop dat julli er evenveel plezier aan beleven als wij!