13 oktober 2008

Weekendje Duitsland

Zaterdag ochtend zijn we vertrokken voor een weekendje Duitsland, op bezoek bij mijn nonkel (mama's jongste broer). Ik had mijn nonkel en zijn gezin nog wel regelmatig gezien als hij naar België kwam, maar het was voor mij alweer 20 jaar geleden dat ik nog bij hem thuis was geweest. We maakten er een gezellig familie-uitje van: Nonna, Nonno, Broer en Zia (een Italiaanse tante die een paar maanden bij mijn ouders logeert) vertrokken zaterdag al met de mobilhome van Broer. En wij zouden dan zaterdagnacht in de mobilhome kunnen slapen.
Dankzij de draagbare DVD-speler met 2 schermen, Nintendo DS-en en V-smile pocket hadden we een héél rustige reis. 4 Uur rijden, en alleen Beertje heeft af en toe gezeurd of het nog lang was. En ikzelf heb eindelijk de truuk gevonden om wakker te blijven in de auto! Normaal val ik na ongeveer een half uurtje al in slaap, lig dan heel de reis te "doezelen" tussen slapen en waken, en bij aankomst voel ik me verschrikkelijk suf: niet echt aangenaam. Verder is het voor Liefste toch ook wel prettiger als ik wakker naast hem zit, zeker om mee een oogje in het zeil te houden bij wegwerkzaamheden en omleidingen. Breien is dus de truuk! Ik sloeg dus 2 vliegen in één klap: ik bleef wakker èn ik heb flink wat gebreid. Op de heenweg heb ik Beertje's muts afgemaakt, op de terugweg heb ik een flink stuk sjaal gebreid.
's Middags kwamen we bij mijn tante en nonkel aan. Mijn ouders waren er pas midden in de nacht aangekomen: Broer's mobilhome had problemen. Kort nadat we aankwamen wou hij met Nonkel naar een garage rijden, maar hij is niet eens aan het eind van de weg geraakt: de distributieriem kapot! Gelukkig heeft hij deze week nog verlof, hij blijft in Duitsland tot de mobilhome gerepareerd is.
Zaterdag namiddag maakte we een wandeling door het dorpje waar mijn Nonkel woont: het was er net een boerenmarkt, supergezellig: oude landbouwwerktuigen stonden op toeschouwers te wachten in de stralende zon. Nonna heeft constant foto's gemaakt van haar kleinkinderen samen met het zoontje van mijn neef en dochtertje van mijn nicht. Daar zal zeker en vast wel een mooie foto tussenzitten om op canvas af te drukken.
Zaterdagnacht sliepen we dus in de mobilhome: comfortabel is anders, maar de jongens vonden het geweldig! Na een véél te korte nacht werden Liefste en ik geradbraakt wakker. Ik heb Liefste bezworen dat hij me NOOIT op vakantie krijgt met 3 kinderen in zo'n blikkendoos: over mijn lijk of na een frontale lobotomie misschien!
Zondagochtend zijn we naar een nabijgelegen park gewandeld en hebben we minigolf gespeeld met de kinderen. En na het middageten reden we weer huiswaarts. Het was super om mijn familie nog eens te zien, maar een weekend is toch wel kort om zo "eventjes over en weer" te gaan.

1 opmerking:

Jackie zei

en 1 dag is helemaal te kort! uitgaan tot 6u, en dan 900 km rijden, moet ge eens proberen! een speciale ervaring :(