20 maart 2008

Teleurstelling, euforie en een toeter

Vanavond was het oudercontact op de lagere school. Eerst mocht ik langs bij de juf van Draakje. Die zat al met een glimlach van oor tot oor als ik binnenkwam. En het was dan ook fantastisch nieuws dat ze mocht brengen: Draakje heeft 93% op zijn rapport (een flinke stijging t.o. het vorige), werkt héél goed mee in de klas en is een fijne, opgewekte leerling. Oef, wat een verademing na de vorige jaren! En ik merk het thuis trouwens ook dat hij rustiger is, en openbloeit. Ik ben apetrots op mijn Draakje. Nog fijn nieuws was dat hun klasje geselecteerd is om het toeterlied te brengen op de Nekka-nacht, in het sportpaleis. Elke dag heeft hij geoefend, superenthousiast heeft hij deelgenomen als het werd opgenomen en hij is dan ook héél blij dat hun klasje gekozen werd.
En dan mocht ik naar de klas van Wolf, waar ik minder mooi nieuws mocht vernemen. Een daling van maar liefst 17% in de punten (66,5%), weinig inzet, problemen met orde (zeg maar chaos), een 'laat maar waaien' mentaliteit als het over studeren en huiswerk gaat. Nu ben ik van Wolf wel gewoon dat het 2de trimester het zwakst is (dat kan je duidelijk zien op zijn rapporten vanaf het 1ste leerjaar al) en meestal herpakt hij zich en zet hij de 'eindspurt' dan wel in, maar deze keer is hij toch wel heel erg gezakt. Hij was zelf trouwens ook serieus geschrokken, hopelijk begrijpt hij dat hij nu toch wel serieus zijn best moet doen om toch tot een redelijk eindresultaat te komen.
Nog een dagje school/werk en dan Paasvakantie. En na de vakantie er terug flink tegenaan gaan.

Geen opmerkingen: