16 maart 2008

School zoeken...en gevonden!

Wolf is 12 en doet het niet slecht op school. Dus mogen we verwachten dat hij in september naar het "middelbaar" mag. En dus zijn wij op scholenjacht. Niet zo moeilijk, in een gemeente waar er wel 5 humaniora's zijn. De katholieke school waar ik zelf mijn broek sleet is géén optie, de hypocrisie die er heerste ligt me - zelfs na al die jaren - nog vers in het geheugen. Het college ook niet, want het is geen geheim dat ze daar de lat wel héél hoog leggen en dat, als je niet kan volgen, je ook niet geholpen wordt. Aangezien hij wel goed mee is, vinden we het niet nodig hem naar het Technisch Atheneum - de vakschool - te laten gaan. Dus blijven we over met het Koninklijk Atheneum en de Gemeenteschool. En de keuze van de richting (al zijn de 2 eerste jaren wel algemene jaren, ze hebben toch een paar keuzevakken die al een zekere richting ingaan). Latijn zie ik Wolf nog niet direct doen, daar heeft hij de discipline niet voor, maar Wetenschappen of Wetenschappen Sport lijkt hem wel wat. Mijn voorkeur gaat uit naar het KA, aangezien ik daar al veel goeds over gehoord heb. Ook het lesrooster ziet er niet slecht uit. En dus gingen we gisteren naar de opendeurdag.
Wat we zien staat ons wel aan, maar we beslissen om Wolf nog niet in te schrijven, er is toch nog tijd. Maar als we weer thuis zijn horen we van de buurvrouw - wiens zoon bij Wolf in de klas zit en ook op de opendeurdag aanwezig was - dat de directeur had gezegd dat Wetenschappen Sport tegen eind volgende week wel vol zou zitten. En dus gaat het beslissen ineens in een hogere versnelling en kijk ik samen met Wolf naar het verschil in lesroosters tussen Wetenschappen en Wetenschappen Sport. Eigenlijk verschilt het maar 2 uren: in Wetenschappen hebben ze 1 uur extra Plastische opvoeding en 1 uur extra muziek; in Wet.-Sport zijn dat 2 extra uren sport. En Wolf twijfelt, en hij twijfelt en misschien Wet. of misschien toch wel Wet. Sport. Of toch niet? Wat moet ik doen, mama? Hij weet het niet. Een echte twijfelaar, net als zijn mama.
Morgen ga ik hem inschrijven. Hij heeft er een nachtje en dagje over kunnen nadenken en het wordt Wetenschappen Sport. Met zedenleer. Oef.
Nu maar hopen dat hij nog flink zijn best doet en over mag ;o) maar daar ben ik redelijk gerust in.

3 opmerkingen:

Brompot zei

Dat hij het daar naar z'n zin moge hebben !

MorganMagic zei

amai, grote stap hè - maar hij gaat dat gewoon goed doen ;)

Anoniem zei

Amai wat een keuzes... ik ben er zeker van dat hij dat super gaat doen !