29 januari 2008

Ik zie, ik zie....ik zie niet zo goed, mama!


Draakje "trekt" sinds een paar weken met zijn ogen. Eerst dachten we een (beginnende) oogontsteking, maar ook met druppeltjes beterde het niet. Ook viel het ons op, toen hij eens naar een anderstalige DVD met ondertitels keek, dat hij zo dicht bij de TV ging zitten. "Anders zie ik de lettertjes niet goed, mama". Ik praat er ook over met zijn juf, maar die heeft geen problemen gemerkt. Maar Draakje zit al wel vanaf de eerste schooldag op de eerste rij, vlak naast de juf. "Soms zie ik niet goed wat de juf schrijft op het verste bord, maar dan schrijf ik wat ze zegt."
Ik beslis het zekere voor het onzekere te nemen en bel voor een afspraak bij een oogarts in ons plaatselijk ziekenhuis. Half maart mag hij komen?! Ik hoor wat rond en blijkt dat de oogarts waar mijn ouders gaan verschillende dagen per week vrije consultatie heeft.
Dus gingen we vandaag naar de oogarts. Draakje ziet het helemaal zitten, gaat met zijn hoofd tegen een machine zitten en ziet prachtige dingen, terwijl de oogarts naar zijn ogen kijkt. Dan krijgt hij een soort brilletje op, waar de oogarts verschillende lenzen insteekt. Hij moet nummertjes lezen op een papier in zijn hand, en dan nummertjes die tegen een muur geprojecteerd worden.
Draakje is bijziend. Hij moet een bril dragen, om TV te kijken en om op het bord te lezen, meer niet. We gaan dan maar meteen naar de optieker. Draakje kijkt en vergelijkt, past en past nog eens. Het Harry Potter-modelletje vindt hij maar niets, maar hij valt voor een knaloranje model. Ik kan hem gelukkig overtuigen dat het blauwe brilletje (zelfde model) hem véél beter staat (wat ook echt zo is, hij staat er superschattig mee). Dus wordt het het blauwe brilletje, dat we binnenkort mogen gaan afhalen.


3 opmerkingen:

MorganMagic zei

zal wel effe wennen zijn, een kleine brilsmurf in huis ;)

Anoniem zei

Hij zal wel cool zijn met zijn flashy bril !

Anoniem zei

kleine brilsmurfjes zijn lief, ik weet er alles van;à)