23 oktober 2007

Goedgekeurd voor de dienst

Vanavond hadden we het evaluatiegesprek i.v.m. de testen van Draakje in het UCKJA en de bevinding is: géén ADHD, géén ASS, géén Asperger. Draakje reageert soms niet zoals men zou verwachten van een kind van zijn leeftijd, maar dus niets om ons zorgen over te maken. Eigenlijk een bevestiging van wat we al wel dachten, want de laatste tijd gaat het eigenlijk heel goed. Ook op school had de juf al laten horen dat alles heel vlot verloopt. Alleen op de karate had hij nog even een "episode" gehad dat hij blokkeerde nadat hij van de mat werd gestuurd omdat hij iets "stouts" had gedaan. Dat is dus een werkpuntje voor ons, ouders, want Draakje lijkt wel aan te voelen wat goed of fout is, maar kon ook op de testen héél moeilijk verwoorden waarom iets kan of niet kan. Dus moeten we er extra op letten dat als we hem iets verbieden, we hem ook duidelijk uitleggen waarom. Ik heb me dus voor niets al die jaren op stang laten jagen door het CLB. Ze gaan mij niet nog een keer liggen hebben zenne, van Beertje wéét ik al dat die dwars kan zijn, maar dat ligt gewoon in zijn koppig karakterke. Helemaal de papa, die 2 jongste zonen van mij :p

2 opmerkingen:

MorganMagic zei

echt wel fijn hè! hij doet het gewoon goed, en hij is zijn eigen unieke zelf...
ben blij voor jullie zenne!

Anoniem zei

een hele geruststelling. dat clb ook, pffffffff