Gisterenavond was het kijkmoment in ons jongens hun schooltje. Geveld door een maag-darmontsteking heb ik het kijkmoment aan Liefste overgelaten, maar gelukkig ken ik alle leerkrachten toch al wel.
Beertje gaat bij dezelfde juf zitten als vorig jaar en hij ziet dat helemaal zitten. En ik eigenlijk ook wel, ze kan er goed mee om, met ons Beertje. De kans dat hij terug bij dezelfde juf terecht kwam zat er trouwens dik in, want omdat het zo'n klein schooltje is zijn er 2 klasjes voor de 2- en 3-jarigen (zomer + eerste kleuterklasje samen) en 2 klasjes voor de 4- en 5-jarigen (2de + 3de kleuterklasjes samen). Ze werken er dus eigenlijk meer met leefgroepen dan echte klasjes per jaar; een mooi principe want de kleinere kinderen van de klas leren zo vaardigheden van hun grotere vriendjes en de groteren kunnen af en toe nog eens lekker "klein" zijn.
Draakje gaat naar het 2de leerjaar en heeft zijn plaatsje in de klas al gevonden: hij zit op de voorste rij (niet slecht gezien van de juf ;o) ). En Taz, die gaat al naar het 6de leerjaar!!! Wat is de tijd toch gevlogen! Hij gaat zijn laatste jaar in ons wijkschooltje in en ik weet nu al dat hij ervan zal genieten. Alle privileges van "de grootsten" te zijn, hij zal waarschijnlijk ook "peterschap" krijgen over een eerste-leerjaar-kindje. En dan het vooruit kijken naar "de grote stap", welke school we samen zullen kiezen, welke richting hij uit wil gaan. Spannend!
De aankopen zijn gedaan, alle schoolboeken liggen hier al op een stapel om gekaft te worden (maar wegens ik-voel-me-te-slap-om-te-kaften zal dit nog even tot morgen moeten wachten), de boekentassen klaar om gevuld te worden. En dan maandag, eindelijk, terug naar school. Vriendjes terug zien, nieuwe dingen leren, spelen. Wat zal het hier maandag vreselijk stil zijn in huis.
1 opmerking:
Lunatic, troost je... hier 't zelfde. Maandag gaat T naar eerste kleuterklas (zat al in onthaalklas vorig schooljaar)... de woensdagvoormiddag en donderdag worden hier opnieuw 'ladies' time voor drama queen C en momy
Een reactie posten